Monday, August 5, 2013

Kultuurist

Reede õhtul töölt tulles olin valmis magama minema, aga kui koju jõudsin olid Isabel ja Gloria minekuvalmis, kaasas kolm pudelit rummi ja kast jääga. Ma ei saa mainimata jätta, et nad olid enne kindlalt väitnud, et nad sel õhtul välja ei lähe. Läksime vabaõhuüritusele, kus tantsiti ja lauldi trova'sid. Trovad on improviseeritud laulukesed, mis peavad järgima kindlat rütmi. Laval võistlevad omavahel kaks inimest- neile antakse ette üks kindel fraas, millega improviseeritud laulujupp peab lõppema. Kindla aja kestel peavad nad üksteist lauludega üle trumpama- naljatatakse päevakajaliste sündmuste ja üksteise üle. Laval on ka kolm kohtunikku, kes pidevalt järgivad, et võistlejad riimidest ja õigest silpide arvust kinni peaksid. Üritus lõppes sellega, et publik hakkas tantsima. Üldiselt on Kolumbias nii, et plaanid võivad iga hetk muutuda, aga kummalisel viisil ei ole see mind veel häirinud. Eile, kui ma Andres Felipe (töökaaslane) ja tema perega ülikooli muuseumisse läksin, imestas ta tõsiselt, et ma polnud meie kohtumist ära jätnud (arvestades reedest pidutsemist). Ta ütles mulle otsesõnu, et see on normaalne, et inimesed pidevalt plaane muudavad. Tegelikult oli meil sel nädalavahetusel plaanis laupäeva õhtul tantsima minna ja pühapäeval linnast välja, aga siin ma nüüd siis istun ja kirjutan hoopis blogi. Inimesed jäävad ka tihti hiljaks. Näiteks ükskord istusime Gloriaga hommikulauas ja jõime kohvi- kell oli 10. Ta ootas klienti, kes pidi 9ks jõudma. Tööl muutuvad inimesed iga nädalaga aina lähedasemaks. Päras hommikust tundi, söön tavaliselt töökaaslastega hommikust. Enamasti unustan ma hommikusöögi kaasa võtta, aga ikka ilmuvad minu ette erinevad kohalikud saiakesed ja puuviljad. Enamasti õpetatakse mulle mõni uus hispaaniakeelne väljend või naljatatakse kultuuriliste erinevuste üle. P.S. Täna hommikul tahtsin Isabeli tema armuvalus lohutada ja öelda, et “Vaata, väljas on ilus ilm.” Samal hetkel tuli mulle meelde, et üldiselt on iga päev ilus ilm. (Pildil on Andres Felipe poeg Benjamin) Trovadest: http://www.youtube.com/watch?v=fpIQ7d7k4AM

No comments:

Post a Comment